Tutorial de Tupi
În acest tutorial vă voi prezenta cum se poate realiza comanda prin care un jucător poate striga celor care se află în jurul său.
Înainte de toate eu am folosit include-ul: a_samp, sscanf2, foreach, zcmd și am definit SCM-ul
Code:
#include <a_samp>
#include <zcmd>
#include <sscanf2>
#include <foreach>
#define SCM SendClientMessage
Acum vom crea comanda în sine prin care vom striga către jucătorii care se află în jurul nostru.
Code:
CMD:shout(playerid, params[])
{
new message[64], string[128], sendername[16], Float: Pos[3]; //ne cream variabilele de care avem nevoie
if(sscanf(params, "s[64]", message)) return SCM(playerid, -1, "Use: /shout <Message>"); //verificam daca in sintaxa comenzii s-a folosit un mesaj
GetPlayerName(playerid, sendername, 16); //luam numele celui care foloseste comanda
GetPlayerPos(playerid, Pos[0], Pos[1], Pos[2]); //luam pozitia celui care foloseste comanda
format(string, sizeof(string), "(( %s shout: %s ))", sendername, message); //formatam string-ul in felul urmator
foreach(Player, i) { //scanam toti jucatorii de pe server
if(IsPlayerConnected(i) && IsPlayerInRangeOfPoint(i, 30.0, Pos[0], Pos[1], Pos[2])) SCM(i, -1, string); //verificam daca jucatorul este online si se afla in raza cu cel care foloseste comanda atunci ii trimitem string-ul formatat mai sus
}
return 1;
}